Spodziewacie się bliźniaków? Mieszkacie na 2 piętrze, albo i wyżej bez windy (jak ja) i nie chcecie, aby odpadły Wam ręce? W tym wpisie przedstawiam 3 lekkie foteliki samochodowe (nosidła), dzięki którym będzie Wam zdecydowanie lżej.
Lekkie foteliki samochodowe dla noworodka – Avionaut Pixel Pro 2.0 C.
Tego Pana nie trzeba przedstawiać. Polecany, lubiany i dobrze oceniany. Jeśli lekkie foteliki samochodowe śnią nam się po nocach, szukamy czegoś najlżejszego, a na dodatek mamy patriotyczne aspiracje, to Avionaut Pixel Pro 2.0 C będzie świetnym wyborem. Dlaczego?
Ponieważ waży jedynie 2,5 kg, a na dodatek ma rozwojową bazę izofix, która poprawiona względem poprzedników jeszcze lepiej leży na kanapach aut. Co więcej jest to baza rozwojowa, czyli taka do której jesteśmy w stanie zamontować dwa foteliki: Pixela PRO 2.0 C oraz jego większego brata Aerofix 2.0 C.
W tym przypadku jeszcze nie mieliśmy testów ADAC, ale jego poprzednik bronił się z ocenami 1,8 (w montażu na pasie) i 1,9 (w montażu na bazie) czyli z 4* za bezpieczeństwo. To solidny wynik. Fotelik ten ma również certyfikat AGR, czyli dokument potwierdzający, że nasze dziecko będzie miało prawidłową, a tym samym bezpieczną dla kręgosłupa pozycję podczas jazdy.
Wady? Jest kilka.
- Baza – rozwojowa, ale nie obracana. W 2024 to niestety prehistoria, wszystkie wiodące marki idą w tym kierunku. Tylko Avionaut jakoś nie bardzo. Szkoda. Choć mam nadzieję, że to się zmieni.
- Cena – jak na oferowane możliwości zbyt wysoka. Fotelik grupy 0+/nosidło za 1899 zł z bazą, która jest nieobracana to zdecydowanie za dużo. Konkurencja ma modele niewiele droższe, z lepszymi testami i obracane.
Moim zdaniem, gdyby Avionaut Pixel PRO 2.0 C pozbył się prehistorycznej rozwojowej, ale nieobracanej bazy zdecydowanie by zyskał.
Mam i sam używam… Cybex Aton B2 I-size
Teraz coś dla kontrastu cenowego względem poprzednika, czyli model, który spokojnie może konkurować z Pixelem PRO 2.0 C nie tylko ceną. Aton B2 I-size z bazą kosztuje jedyne 899 zł, czyli równo 1000 zł mniej od ciut lżejszego konkurenta. Fakt nie waży już 2,5 kg, a 3,9 kg, czyli 1,4 kg cięższy, niemniej w rzeczywistości tej różnicy aż tak bardzo nie czuć (polecam sprawdzić). Za plus należy też przyjąć przyjemnie regulowany zagłówek oraz wysokie noty w TESTACH ADAC 1,7 (montaż na pasie) i 1,6 (montaż na bazie) czyli 4* za bezpieczeństwo.
Wady? Oczywiście są:
- Względem Pixel PRO 2.0 C – brak certyfikatu AGR. Oczywiście nie jest to jednoznaczne z tym, że dziecko będzie miało złą pozycję w trakcie jazdy, ale trzeba ten fakt odnotować. Osobiście używam tego fotelika i brak tego dokumentu nie robi mi różnicy, ale jak kto woli. Nie ma, to nie ma.
- Kolorystyka, design – dwa kolory, czarny, szary. Choć na rynku występują też inne, to nie są one zbyt łatwo dostępne.
CHCESZ SIĘ DOWIEDZIEĆ WIĘCEJ?
IZOFIX – PODSTAWY I PROBLEMATYKA W KILKU PROSTYCH SŁOWACH
6 PROSTYCH ZASAD RADZENIA SOBIE Z KUPNEM DOBREGO FOTELIKA SAMOCHODOWEGO.
Prawdziwa fuzja fotelikowa. Obrót, regulacja kąta i lekkość w jednym – Cybex Cloud G I-size!
Cybex (ponownie!) wjeżdża z gamechangerem. Lekkie foteliki samochodowe będą mieć nowego lidera (to nie czcze gadanie!). To co powinien zrobić (a nie robi) Avionaut z Pixelem PRO 2.0 C robi Cybex z nosidłem Cloud G I-size.
Cloud G oferuje:
- obrotową i rozwojową bazę, pod późniejszy model Sirona G
- lekkie nosidło – 3,9 kg
- rozłożenie fotelika do pozycji bardziej leżącej (!!!)
- certyfikat AGR (tak jak w Pixelu)
- certyfikat samolotowy, pozwalający na używanie tychże fotelików na pokładach samolotów
- wypinanie fotelika bokiem bez potrzeby naciskania jakiegokolwiek przycisku
- dwie tapicerki – comfort (zwykła) i plus (bardziej oddychająca)
- dwie ceny w zależności od rodzaju tapicerki (zestawy z bazą) – zestaw comfort 2029 zł i zestaw plus 2178 zł. Ceny na 04.01.2024!
Baajka! Nie ma co prawda jeszcze testów ADAC, ale jak to wiadomo z testami, je robi ADAC kiedy chce, a nie kiedy ktoś mu za to płaci. Kiedy testy? Moim zdaniem październik 2024, to bardziej realny termin niż maj. Zobaczymy.
Wady?
Na tę chwilę brak, aczkolwiek może się to zmienić.
Podsumowanie
Na rynku lekkich fotelików samochodowych grupy 0+/nosideł oczywiście występuje więcej modeli, które nie są zbyt ciężkie. Niemniej nie jest to zestawienie całościowe, ale obrazujące modele, które są praktycznymi rozwiązaniami. Co więcej takimi, które realnie mogą pomóc rodzicom, którzy szukają lekkich nosideł. I takim modelem jest chociażby Avionaut Pixel PRO 2.0 C, który pomógł wielu, czy też Aton B2 I-size, który pomaga mi.
Cloud G I-size to jeszcze w dużej mierze przyszłość, ale z pewnością taka na którą warto czekać. Jak dla mnie ma realne szanse zagrozić pozycji Pixela PRO 2.0 C, bo tenże niestety ze swoją oldschoolową bazą odstaje od obecnych trendów. Rynek pokaże, rynek zweryfikuje. To dobrze, bo dzięki temu my rodzice będziemy mieć jeszcze lepsze i bezpieczniejsze foteliki samochodowe.
Ważne! To nie jest post sponsorowany. Wszystkie foteliki samochodowe prezentowane w tym poście są dostępne do przymiarek w autach w sklepie stacjonarnym „U Kubusia” we Wrocławiu mieszczącego się przy ul. Krzywoustego 82 w którym pracuję.